Середа, 12.12.2018, 17:13
ДНЗ «Волочиський промислово-аграрний професійний ліцей»
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 320
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Чому не можна спалювати опале листя

   Традиційно восени люди згрібають опале листя та спалюють його, не задумуючись над тим, якої шкоди це завдає здоров'ю та довкіллю.

   Законодавство України забороняє це робити. Проте розмір штрафу за таке порушення занадто малий, тому люди, особливо в селах, продовжують масово палити.

Лікарі попереджають про ризики для здоров'я, а екологи б'ють на сполох: це призводить до забруднення повітря, води та ґрунту, а також зникнення певних видів тварин та рослин.

   У чому шкода?

  Фахівці з Держпродспоживслужби стверджують, що часто люди не надають ваги цьому питанню, а варто було б. Адже тліюче листя виділяє чадний газ, який блокує постачання кисню до тканин організму.

Також при спалюванні виділяється бензопірен, що може викликати у людини рак. З димом у повітря виходять діоксини - одні з найотруйніших для людини речовин.

   Спалення листя призводить до забруднення повітря, води та ґрунту

   Торакальний хірург Юрій Межибовський каже, що при спалюванні однієї тонни рослин, у повітря потрапляє близько 30 кілограмів шкідливих речовин. "І все це потрапляє на нашу шкіру та в легені", - пояснює він.

За словами лікаря, таке спалювання виділяє отруйні гази, може бути джерелом алергії та впливає на імунну систему. В першу чергу, страждають люди похилого віку, діти та вагітні жінки. При згорянні виділяється вуглекислий газ та оксид азоту. Це може викликати бронхоспазми, алергію, кашель, задуху.

   "Дим від багаття має у 350 разів більше шкідливих речовин, ніж дим від куріння".

Спалення призводить ще й до забруднення атмосфери, води та ґрунту. Небезпека полягає і в тому, що це може перерости у неконтрольоване горіння.

7 корисних ідей, що робити з опалим листям

   Збір листя восени – трудомістка робота, яка займає багато часу і сил. Крім того, від зібраного листя потрібно якось позбутися або знайти місце для його зберігання. Ось кілька порад щодо вирішення цієї проблеми.

  1. Зробіть листовий перегній. Це чудовий засіб поліпшення грунту, хороша мульча і підкислювач для вирощування рослин-ацидофілів.

  2. Розкидайте вологі листя на вільних ділянках ґрунту. Вони будуть природною мульчею, яка зупинить ріст бур'янів, вивітрювання ґрунту і вимивання з неї мінеральних речовин. Навесні перепріле листя потрібно буде зібрати граблями, або перекопати з грунтом.

  3. Використовуйте листя для компосту. Частина опалого листя, попередньо подрібнивши, додайте до компостної купи, особливо якщо ви вже заклали туди у великій кількості зелені садові та овочеві відходи. Листя стануть грубим матеріалом, який урівноважить в компості зелені відходи.

   4. Застосовуйте сухе листя як утеплюючий і теплоізолюючий матеріал для укриття на зимовий період гортензії, троянди та інших чагарників, які бояться морозів.

  5. Застосуйте ефективний спосіб прибирання листя з газону. З настанням сухої погоди пройдіться по них газонокосаркою, попередньо знявши кошик. Подрібнене листя залишиться на траві, і незабаром просто розчиниться в грунті галявини, при цьому поліпшивши його складу.

  6. Опале листя листопадних дерев подрібніть і перемішайте з однорічними бур'янами. У бур'янів видаліть коріння, квіти і насіння. Покладіть суміш у пластиковий пакет і поставте для компостування. Час від часу струшуйте пакет або перемішуйте його вміст. Коли розкладання закінчиться, ви отримаєте хороший дрібний грунт для вирощування кімнатних рослин і розсади.

  7. Використовуйте опале листя для декору. Зберіть найбільш оригінальні і красиві листя і зробіть з них осінні декоративні композиції, також їх можна використовувати для занять з дітьми.

"Зробимо наш дім чистим !" 

 Ми, інженерно-педагогічний та учнівський  колектив ДНЗ «ВПАПЛ», прагнемо змінити світогляд нашого суспільства задля того, щоб залишити нащадкам природу, в якій комфортно жити. Однією з форм реалізації нашої місії є активна участь працівників та учнів ліцею в акції, яка проходила в рамках навчального закладу «Ми за чисте дозвілля !»

   Турбота про природу повинна бути закладена у свідомості суспільства. Піклуючись про природу, ми дбаємо про себе, своє здоров’я, свою красу. Наші нащадки хочуть дихати чистим повітрям пити чисту воду, насолоджуватись красою природи. І ми не в праві забирати в них цю можливість. У квітні місяці вже стало традицією проводити роботу з благоустрою прилеглих територій та територію навчального закладу.

   Вирішення екологічних проблем кожній людині слід починати з себе. Людина – це частина природи. Сьогодні від кожного з нас залежить, бути чи не бути царству гармонії Природи і Людини на Землі!

  Ми за чисте дозвілля! Збережемо нашу чудову природу наступним поколінням разом!

Особливості екологічного виховання учнів

 ДНЗ «Волочиський промислово – аграрний

професійний ліцей»

   Екологічне виховання – систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток в учнів ДНЗ «Волочиський промислово – аграрний ліцей» екологічної культури.

Екологічне виховання в нашому навчальному закладі ставить перед собою ряд завдань :

  • виховувати любов до природи, берегти та примножувати її;
  • сприяти нагромадженню екологічних знань;
  • формувати вміння і навички діяльності в природі.

Умови ефективності екологічного виховання у

 ДНЗ «Волочиський промислово – аграрний

професійний ліцей»

  •  розроблення орієнтовного змісту неперервної екологічної освіти для всіх вікових категорій підростаючого покоління, збільшення ваги екологічних питань як у рамках певних предметів, так і за допомогою налагодження внутрі - та міжпредметних зв'язків;
  •  створення в закладах освіти відповідної навчально-матеріальної бази: куточків охорони природи, живих куточків та ін.;
  •  удосконалення форм і методів екологічного виховання, активне залучення учнів до природоохоронної роботи;
  •  формування мотивів відповідального ставлення до природи, прагнення глибше пізнати її, примножувати її багатства.

Збереження здоров’я підростаючого покоління - це інвестиції в майбутнє країни, бо сприяє зменшенню дефіциту трудових ресурсів. Реалізація здоров’я зберігаючої функції освіти має відбуватися через формування ціннісного ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючуючих.

Професійна освіта забезпечує функцію збереження здоров’я, яка останнім часом набула вагомої суспільної значущості. Формування ціннісних орієнтацій та компетенцій - досить складний і тривалий процес. До моменту вступу в ДНЗ «Волочиський промислово – аграрний професійний ліцей» молодь уже має критерії життєвих цінностей, але цей вік є переломним для їх становлення. Формування ціннісного ставлення до власного здоров’я, до природи є однією з найважливіших якостей внутрішньої структури особистості і не може з’явитися само по собі, а формується протягом певного часу і є результатом впливу освіти та середовища

Екологічна освіта - це не частина освіти, а новий сенс і мета сучасного освітнього процесу - унікального засобу збереження й розвитку людини і продовження людської цивілізації, це процес, який перебуває в постійному розвитку і є результатом переорієнтації та узгодження різних дисциплін.

Екологічна освіта має бути цілісною узгодженою системою процесів навчання, виховання й розвитку особистості на засадах екологізації, яка спрямована на формування морально-етичного ставлення до навколишнього середовища у процесі професійної самореалізації та в повсякденному житті.

Екологічне виховання молоді сьогодні стало загальною потребоюсуспільства. Причини та наслідки негативних впливів людини на довкілля,можливість та необхідність подолання екологічної кризи – ці питання є обов’язковою складовою екологічної освіти.

Проблеми сучасності вимагають приділяти більше уваги формуваннюекологічної свідомості, розуміння навколишнього світу і себе. На сій земній кулі питання охорони природи знаходиться в центрі уваги громадськості. Але не можна забувати і про те, що є люди, які по-варварському ставляться до природи, не задумуючись над наслідками. Топчуть і гублять усе живе.

Пізнавальний інтерес до вивчення екологічних питань повинен бути основним у пошуках відповідей і, що найголовніше, такий пошук має бути свідомим. Інтереси учнів дуже різноманітні й залежать від їхніх індивідуальних особливостей, а також від впливу ПТНЗ, сім′ї , телебачення. І інтереси можуть відрізнятися не лише за характером, але й за інтенсивністю, стійкістю та напрямком.

Позаурочна робота сприяє розвитку інтересів, особливо якщо вона активізує творчі пошуки учнів, зокрема практичне застосування набутих знань. Природоохоронна та екологічна робота є основною складовою частиною позаурочної роботи учнів.

План виховної роботи ДНЗ «Волочиський промислово – аграрний професійний ліцей» включає в себе :

1.Уроки на яких обов’язковим моментом проходить екологічне виховання;

2.Відкриті виховні години на екологічну тематику;

3. Акції, інформаційні години.

У нашому навчальному закладі формування екологічної культури відбувається завдяки реальним систематичним і практичним заходам. Учні самостійно доходять до  висновку, що:

  • розв’язок екологічних проблем насамперед в оволодінні екологічними знаннями, навичками природокористування, вихованні високого рівня екологічної свідомості й культури
  • екологічними знаннями люди мають керуватися у повсякденні, вбачаючи в цьому норму поведінки.

Метою проведення всіх цих заходів є :

  • формування уявлень про концепцію збалансованого розвитку, екологію, екологічні фактори, джерела та види забруднень ;
  • довести важливість чистоти довкілля для кожного з нас, пояснити чому воно потребує захисту.

Виховувати любов до краси і величі рідної природи, почуття гідності за незрівнянне багатство природи рідного краю, бережливе ставлення до всього живого.

Еклогічна освіта та виховання

Наші досягнення

   У 2015-2016 навчальному році проходив обласний конкурс творчих робіт із загальноосвітніх дисциплін серед учнів ПТНЗ. Активну участь у цьому конкурсі взяли і учні нашого ліцею. Зокрема, Мудь Вікторія і Рудий Олександр (учні групи №24) підготували творчу роботу з екології на тему: «Проблеми міського озера», яка відзначена дипломом  ІІІ ступеня.

   

  Керівник проекту – Ліхван Алла Віталіївна.

  Вітаємо призерів і бажаємо творчих успіхів!!!

 

Прибирання паркової зони

   Традиційно з настання теплої та сприятливої погоди всі починають прибирати у дворах, приватних територіях, міському парку.

   Так і наш навчальний заклад активно долучився до прибирання паркової зони у рідному місті. І це стало доброю традицією, що відображає активну життєву позицію і прагнення не на словах , а на ділі дбати про благоустрій та чистоту довкілля, адже парк – це місце відпочинку, зустрічей, словом, те місце, куди хочеться прийти, подихати свіжим повітрям, послухати спів птахів. Парк є візиткою нашого міста.

   Учні нашого ліцею разом з майстром виробничого навчання Михайлюк В.М. активно дбали про чистоту візитки нашого міста. Обрізали і виносили зайве гілля, збирали сміття (пластикові та скляні пляшки, поліетилен та ін..), яке лежало в місцях масового відпочинку.

 

   Завдяки участі наших учнів сміття «поїхало» на звалища, а парк став чистим.

 

Еко-акція

     Спортивно-туристичний клуб "ПройдиСвіт" 25.03.16 організував екологічну акцію по очищенню від смітгя території навколо Волочиського міського озера. В данній акції взяло участь близько 100 справжніх патріотів рідного краю, яких чекали погодні сюрпризи. Усі учасники працювали добросовісно та старанно, завзято вигрібали сміття із важкодоступних місць. Завдяки спільним зусиллям набережна нашого озера стала чистою і безпечною для прогулянок! Всього за день зібрали, відсортували та вивезли більше 500 мішків сміття.

 

     Небайдужими до акції були і учні нашого навчального закладу, які активно допомагали прибирати прибережену зону.

     Основною метою заходу, крім прибирання сміття, була і пропаганда дотримання чистоти у майбутньому.

Про нас пишуть

Інформаційна година

«Екологія та пластикова пляшка»

 

Сьогоднішню нашу інформаційну годину «Екологія та пластикова пляшка» я хочу розпочати словами Станіслава Лема «Сучасна цивілізація  – це обмін цінностей на зручності». Ці слова говорять про те, що все цінне у нашому житті ми обмінюємо на зручне. Інколи, навіть, не зважаємо на те чи корисне воно для нас і якої шкоди воно нам завдає.

Будемо говорити ми сьогодні про пластикову пляшку, її недоліки і переваги.

Пластик — недорогий та неймовірно універсальний матеріал, що має властивості, котрі роблять його ідеальним для використання в багатьох галузях. Проте ці його якості також стали причиною екологічної проблеми.

Пластиковий посуд вже давно став невід’ємним елементом повсякденного життя. Проте безпека полімерного матеріалу, з якого виготовлені ці товари, викликає деяке побоювання як у звичайних людей, так і у вчених. 

Що ж таке пластик і з чого його створюють?

  • Пластик - це назва, характерна для певного типу полімерів (органічних матеріалів). В основі створення пластика лежать вуглеводні, продукти непереробленої і неочищеної нафти.

Пластикові пляшки виготовляють із пластмаси. А пластмаси …

Пластмаси - це штучні полімери. Назвали їх так тому, що це пластичні матеріали: при нагріванні або під тиском вони розплавляються і піддаються формуванню, а після охолодження або затвердіння зберігають свою форму - як пластилін.

 Cамі по собі полімери, з яких виготовляється одноразовий посуд, інертні, нетоксичні і не "мігрують" в їжу. Але ось проміжні речовини, технологічні добавки, розчинники, а також продукти хімічного розпаду здатні проникати в їжу і отруїти людину. Процес отруєння продуктів може відбуватися під час їх зберігання в пластиковому посуді або при нагріванні. Крім того, полімерні матеріали схильні до зміни(старіння), внаслідок чого з них виділяються продукти руйнування. Причому різні види пластику стають токсичними за різних умов - одні не можна нагрівати, інші мити і т. д.

Структурними одиницями  пластмас є низькомолекулярні молекули, які виділяють з нафти, вугілля або природного газу. Так, з газу етилену шляхом хімічної реакції полімеризації  отримують добре відомий усім пластик, поліетилен, з якого роблять пакети (префікс "полі-", який  присутній в назвах полімерів, означає грецькою  "багато"):

Для додання пластикам різних властивостей в них додають барвники, антиоксиданти, наповнювачі та інші добавки.

Розглянемо з вами декілька цікавих фактів про пластик.

1.Перша пластмаса була отримана англійським металургом і винахідником Олександром Парксом в 1855 році.  

2. Cамі по собі полімери, з яких виготовляється одноразовий посуд, інертні, нетоксичні і не "мігрують" в їжу. Але ось проміжні речовини, технологічні добавки, розчинники, а також продукти хімічного розпаду здатні проникати в їжу і отруїти людину. Процес отруєння продуктів може відбуватися під час їх зберігання в пластиковому посуді або при нагріванні. Крім того, полімерні матеріали схильні до зміни(старіння), внаслідок чого з них виділяються продукти руйнування. Причому різні види пластику стають токсичними за різних умов - одні не можна нагрівати, інші мити і т. д. 

3.  З одноразових стаканчиків не дозволено пити гарячу каву, тому що при температурі 80% відбувається руйнування полімерного матеріалу і отруйні речовини (формальдегід, фталати) з нього мігрують в рідину.

4. Пластикова тара дуже шкідлива, особливо для людей з ослабленою імунною системою і для грудних діток… Також небезпечна пластикова тара (пляшки, стаканчики, вилки, тарілки) вагітним жінкам.

5. Американські вчені підрахували, що, випивши з пластикової пляшки 1000 раз, ви скоротите своє життя на 10 хвилин!

6. Назвати пластикову тару екологічно чистою не можна

7. Пройде,  400 - 500 років, перш ніж виріб із пластику почне розкладатися

8. Необхідно 90 мільйонів літрів нафти для виготовлення мільярда пластикових пляшок. 

9. 90% ціни на воду у пляшках становить вартість самої пластмаси. Вода коштує лише у 10% від цієї суми. 

10. Сорок відсотків відходів  пластика становлять пластикові пляшки 

    Екологічні проблеми, пов'язані з пластиковими пляшками.
Наші батьки пам'ятають той час, коли навіть в нашому місті скляні пляшки збирали і здавали в магазини в обмін на гроші, і ці пляшки відвозили на переробку та виготовлення нових пляшок. А тепер? Тепер і скляні, і  пластикові пляшки засмічують наші вулиці! І не тільки! Скупчення пластикових пляшок на планеті вже утворюють справжні плаваючі материки в океанах. Вчені б'ють на сполох: в Тихому океані скупчилися гігантські поклади сміття. Це в основному пластик і нафтопродукти.

Сміття, яке залишали в місцях відпочинку наші батьки, вже давно перетворилося на пил, а наші пластикові пляшки побачать навіть наші праправнуки, тому що вони «вічні».

Мільйони викинутих в навколишнє середовище пластикових пляшок від напоїв загрожують справжньою катастрофою – вони забруднюють моря, річки і озера, околиці доріг, міст і сіл. Навіть ви, учні нашого нашого ліцею, купуєте щодня напої у пласикових  пляшках, які пізніше купами їх можна побачити у смітниках.

При спалюванні пластикових пляшок в атмосферу виділяються найтоксичніші з відомих на сьогодні органічних сполук — діоксини. Вони є вкрай небезпечними для людини, тому що впливають на репродуктивну систему, що приводить до зростання жіночих хвороб, викиднів, народження дітей-інвалідів.

Сортуючи і здаючи пластикові пляшки для переробки, ми  можемо зберігати природні ресурси та покращувати екологію.

Старим пластиковим пляшкам можна надати нове життя

Пластикові відходи суттєво впливають на стан навколишнього середовища, на берегову лінію та морську флору й фауну, на ліси та його мешканців.

Пластикове сміття створює труднощі для морських мешканців. Відомо більше 250 видів морських тварин, які ковтали пластикове сміття або заплутувалися в ньому.

Сьогодні майже в усіх районах нашого міста  з’явилися контейнери для сортування пластику. Пластик з контейнерів поступає на завод для переробки

Які плашки можна класти в контейнер?

* пластикові пляшки від напоїв та олії прозорі та напівпрозорі різних кольорів

* плашки бажано спресувати ставши на них ногами, тоді в контейнері поміститься більше пляшок (відкрутити кришечку, спресувати, закрутити кришечку);

Ви не  взмозі відмовитись від пластику, то скористайтесь кількома порадами, що зроблять його використання безпечнішим:

  1. Головне і основне правило: одноразовий посуд треба використовувати лише один раз. Із одноразових пластикових стаканчиків можна пити лише воду, якщо в нього налити кислий сік, гарячий напій чи алкоголь, то почнеться хімічна реакція між пластиком і рідиною, налитою в стаканчик.
  2. Якщо ви використовуєте пластикові контейнери для їжі — ніколи їх не нагрівайте та не кладіть в них гарячу їжу. Навіть якщо на контейнері є напис «Для мікрохвильової печі», він лише означає, що посуд не пошкодиться при нагріванні.
  3. Зберігати продукти в холодильнику можна лише в поліетиленовому пакованні, що є стійким до низьких температур, а ще краще їх зберігати в спеціальній харчовій плівці.

Друге життя пластикової  пляшки.

Багатьом людям забруднення пластиком не дає спокійно спати, і вони придумують досить оригінальні способи використання пляшок в господарстві. З пляшок роблять шпаківні, мишоловки, горщики для розсади. Вішають на паркан як опудала &n

Вхід на сайт
Пошук
Зворотній звязок
Зворотній зв'язок:

Тел.: 03845-95998

Факс: 03845-36956

Email: vpapl@i.ua

Друзі сайту
Всі права захищено © 2018Зробити безкоштовний сайт з uCoz